Granholmens Båtklubb
- Höga kustens smultronställe

Arbetsdagar 2013

Har vi haft fyra arbetsdagar. Lite manfall men förhoppningsvis blir det fler nu när det börjar hända saker.

Fasta bryggan är nu ihoplappad men har behov av att bytas ut helt när ekonomi finnes.

Måndag 17/6-13 kl 18.00
Flyttade vi bojarna på plats vid flytbryggan och fasta bryggan. Tre bojar måste lyftas och flyttas med något starkare då de verkar sitta fast i varann.

Tisdag 18/6-13 kl 18.00
Lagade femte flytbryggan i Klockestrand,  Tobbe Nylén och Christer Olofsson svetsade handske (kulkopplingar) på järnrör.

Onsdag 19/6-13 kl 17.30
Bogserade femte flytbryggan med järnrören och virke på till Granholmen.

Nu är femte flytbryggan på plats och flytbryggorna sitter fast med kulkopplingar.

Montera fast femte flytbryggan och skruvade fast dragkulor på bryggorna och på land.

Augusti -13
Köpte in virke till bryggan. Tobbe lyckades få Klockestrands Sågen att sponsra oss!

Transporterade detta på Christer Olofssons båt från Klockestrand till Granholmen två gånger.
Tobbe Nylén, Ove Vesterman, Christer Olofsson, Åke Edlund och Arne Edlund var med och hjälpte till.

Vinterställde vi Granholmen, vi flyttade på flytbryggorna och satte fast dem på bojarna.

2014_skyltar_dass_o_lekplats.jpg

Utedass och lekplats
granh-bryggan-2012.jpg

Förankra med boj vid bryggorna
granholmen-stigen-2012.jpg

Följ öns stigar till nya äventyr!
granh-udden2012.jpg

Utsikt från den vackra udden

SPONSORER:

Vill du sponsra oss? Klicka här!

sponsor_designamera.jpg          viab-2016.png

Båtförsäkring - Svenska Sjö

Copyright © Ångermanälvens Båtklubbar - admin » - Design och uppdateringar av Designa Mera